خادمین آل یاسین

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ

در این عالم همه چیز روشن نمیشود و خیلی مجهولات در این عالم مشخص نمیشود،

و قرار هم نیست همه مجهولات مشخص شود؛ولی آدمی دوس دارد برای همه چیز

جوابی داشته باشد،بعضی جوابها در ذهن ما نمیگنجند،بعضی ها جوابی ندارند

سید کاظم یزدی وقتی سوالی میپرسیدند و نمیدانست با صدا رساء میگفت:

"نمیدانم"علتش را که میپرسیدند میگفت وقتی چیزی را نمیدانید بگویید نمیدانم

و برای آن پاسخ نادرست ندهید.

بعضی اوقات هم جواب دهنده دارای علم زیاد است و سائل کم ظرفیت برای پاسخ،برای همین میگویند

سوال"تعبدی"است،یعنی چون خدا اینگونه حکم کرده و اگر خداوند به گونه ی دیگری حکم میکرد جور

دیگری میشد اینچا"تعبدی"را به معنی "تحکمی"گرفته اند.

رکوع بع غیر از سجود است،رکوع در عالم نفس الامر برای خود صورتی دارد یعنی تکوینی دارد

اراده ی خداوند بر اساس حکمت است و حکمت در عالم نفس الامر حقیقتی دارد.

حضرت امیر المونین علیه السلام میفرمایند:رکوع غیر از سجود است،خداوند متعال ملائکه ای دارد

که در حال رکوع اند و سجود ندارند،ملائکه ای دارند که سجود دارند و رکوع ندارند،ملائکه ای دارند

که قنوت دارند و سجود ندارند و این یعنی هرکدام دارای شان خاص است.

ولی خداوند که انسان را خلیفه الله خواند به انسان درتی داده که تمامی این شان ها در وجود او

چلوه گر میشود.در انسان وجوه مختلف تبلور میکند و میتواند وجوه مختلف را باهم داشته باشد.

انسان در افقی قرار دارد که بتواند با افق تمام موجودات زمین هم افق بشود،حضرت داوود در افقی

هست که بتواند با کوه هم افق بشود؛

عبدا...بن عمر خدمت معصوم رسیدند و از ایشان پرسیدند که آیا صحیح است که حضرت یونس در شکم ماهی

خدا را به جد شما قسم دادند؟حضرت چشمان وی را بستند و تکانی به وی دادند زمانی که چشمان وی را

باز کردند درکنار دریا بودند حضرت فرمودند که ماهی را صدا کن عبدا... گفت ماهی که زبان ما را نمیفهمد

معصوم فرمودند به اذن خدا صدایش کن او ماهی را صدا و ماهی از اعماق آب به بیرون آمد و داستان را برای ایشان نقل کرد.

این آفاق در قرآن هم آمده است"ما آیاتی داریم که کم کم نمایان میکنیم"این تدریجا(کم کم)

فقط محصور در بزرگتر شدن سن نیست.خلیفه الله یعنی هم افق شدن با تمام موجودات و جمادات

انسان فوق جمادات انسان مومن است.

آدمی تا راه نیافتد ادعا دارد،وقتی راه افتاد ادعاها میریزد،آدمی که را نیافتاده بین رکوع،سجود،قنوت،سلام

فرقی نمیگذارد،وقتی راه افتاد میبیند فیض رکوع چیست،فیض سجده چیست،

فیض قنوت و فیض سلام چیست!

در فیض رکوع انسان از خود میبرد اما باز ه به قدر انسان حواسش به خود است

اما در فیض سجده انسان باالکل از خود میبرد.

التماس دعا.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:السلام علیک حین ترکع و تسجد,جلسه هفتگی,حجت الاسلام و المسلمین اخوان,, توسط خادمین